17 Şubat 2011 Perşembe

Auto-Tune

Eğitici-öğretici bilgiler köşesine hoşgeldiniz!:)

PowerFm dinlerken bugün, FunkyC bir ara auto-tune diye birşeyden bahsetti. Acaba bu auto-tune benim şu adını bilmediğim ve teknik açıdan merak ettiğim, vokalin sesini garip şekilde değiştiren ve kuvvetlendiren alet-edevatmı diye araştırmaya koyuldum. Evet ta kendisi! Biraz açıklayayım;

Auto-tune, vokal ve enstrümantal performansların akortlarını düzeltmek üzere, yanlışlıkları gidermek amacıyla üretilmiştir.Bu şekilde birçok sanatçının kusursuz kayıtlar oluşturması sağlanmıştır.

Tüm vokallerini auto-tune ile birleştiren ilk gruplardan biri Italyan grup Blue ve parçası Da-Ba-Dee olarak kayıtlara geçmiş. Cher'in Believe parçası da bu tekniğe en güzel örneklerden biri.





Tabii bu tekniğe çok karşı olanlar, tepki gösteren sanatçı/gruplar var. Bunlardan biri 2009 Grammy Töreni'nde mavi şeritler giyerek auto-tune tekniğini protesto eden Death cab for Cutie...





Sonra nedense aklıma Muse soundu geldi ve acaba Muse parçalarında bunu kullanıyor mu diye araştırmaya başladım. Çok ayrıntılı ve kesin sonuçlara ulaşamadım ama sanırım bazı parçalarında  kullanıyor.. Neyse bu bir bahane olur diye düşünüyorum ve özlediğimiz Muse parçalarına yer vermiş oluruz:)


Supermassive Black Hole



Starlight



Plug In Baby



Knights of Cydonia



Uprising


Hysteria




Time is Running Out






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder